Communicatie, we doen het de hele dag door, op allerlei manieren en toch lijken we hier vaak niet heel goed in. We worden niet altijd begrepen waardoor het gewenste resultaat uitblijft. Om samen te kunnen werken is communicatie essentieel. Zowel onderling als naar buiten toe. Het is vaak de toon die de muziek maakt.
Het leren communiceren is zowel voor leidinggevenden alsook voor medewerkers van groot belang. Er wordt samengewerkt en er is soms ook contact met bewoners en andere betrokkenen. Zijn ze zich bewust van de behoefte van anderen. Kunnen ze zich verplaatsen in de ander en hun boodschap helder overbrengen?
Leer je communicatie af te stemmen op je doelgroep? Hoe kom je er achter wat behoeftes zijn? Allereerst gaat het dus om dat je zelf leert persoonlijk te communiceren.
Onderwerpen die we behandelen zijn:
Hiermee leren je medewerkers om ook beter te communiceren met elkaar, maar ook met andere partijen op de bouwplaats of met bewoners en andere belanghebbenden.
Naast de communicatievaardigheden is het belangrijk om goed gebruik te kunnen maken van promotie en PR-materiaal m.b.t. de P’s en hoe je daarmee wervend en enthousiasmerend kunt zijn. Je kunt dan denken aan flyers, posters, materiaal om te gebruiken in toolboxmeetings etc.
In het presentatie en communicatieprogramma gaat het erom dat de P’s van duurzame inzetbaarheid ook daadwerkelijk blijvend zijn in je organisatie en blijvend onderdeel zijn van je communicatie-uitingen, zowel mondeling als door middel van uitingen.
Om je medewerkers communicatief vaardiger te maken hebben we verschillende diensten: